Vynikající a lehká sekaná bez masa

sekana

SUROVINY

POSTUP

Sójový granulát uvaříme dle základního postupu. Cibuli nakrájíme najemno (opravdu co nejvíc najemno) a v hrnci na rozehřátém oleji osmahneme. Jakmile cibulka začíná zlátnout, přidáme k ní najemno nakrájený česnek a osmahneme už jen lehce. Mezitím si uzené tofu nastrouháme. Sójový granulát, osmaženou cibulku s česnekem a nastrouhané tofu dáme spolu do mísy a pěkně promícháme. Do směsi rozbijeme vejce, přidáme koření, nasekanou pažitku a sůl. Přisypeme strouhanku a přichází ruční práce. Pořádně vše prohněteme a přidáme tolik strouhanky, abychom ze směsi utvořili kouli, která se nebude rozpadat. A přichází na řadu vaše fantazie. Můžete vytvořit bochánky, válečky nebo vše upéct například v srnčím hřbetu. Pečeme tedy nejlépe na plechu na pečícím papíře (nebo ve vymazané formě) na 220°C zhruba půl hodiny zakryté alobalem. Po půl hodince alobal sundáme a koukáme, jak zlátne kůrka. Jakmile je sekaná dostatečně zlatá, šup s ní ven z trouby. Hlavně počkejte, až sekaná pořádně vychladne, jinak se bude rozpadat.

TIP

Na chlebě s hořčicí je sekaná absolutně dokonalá! :-) Čubrica je původem Bulharská směs koření, u nás se používá hojně při grilování a do sekané neznám nic lepšího. Dobrou chuť!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *